I love this place.

Thanks y'all.

 

 

On the Track

 

S2000 (1997cc + Stock model) VS M3 (Over 3000CC with heavy modifications)  

Win: S2000

Lose: BMW E36 M3

Comments: S2000 knocked M3 out at the corner.  

 

 

This film was originally created by one of our S2Ki members.

Just some sort of promo films..Enjoy!

 

 

 

S2000 (1997cc + 2 persons) VS Mustang GT  (Over 4000cc and 1 person) 

Win: S2000

Lose: Mustang GT

Comments: Listen to the sound when the VTEC was activated!

 

One Japanese says that

"一般的な意見で付け加えると(エンジンの性能にもよるでしょうけど)
ようはピストンスピードの問題ってのもあると思います。
ノーマルのS2000を例にすれば、F20Cの時はレブリミットが
9000回転だったのが今のF22Cでは8000回転に下げられて
います。
これは、200CC分ストロークアップしたせいで同じ9000回転だと
F22CのピストンスピードがF20Cの時より早くなってしまう
ためだということです。
ちなみにF20Cで9000回転の時、約25.2M/S。
これは、F1エンジンの平均ピストンスピードと同じ程度だそうです。
自動車の市販エンジンでは今はこのあたりが限界らしいです。
イジったエンジンなら話は変わるでしょうが・・・
横レスですいません"

 

Hope you guys are available to run the JAP to KOR tranlator lol. Get the answer by yourself!